Lp. |
Zadania i działania nauczyciela. |
Formy/metody realizacji. |
Termin |
Sposoby dokumentacji, wskazówki, uwagi. |
1. |
Poznanie procedury awansu zawodowego. |
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego- ustawa, rozporządzenia, publikacje w prasie fachowej. |
IX, X 2003 |
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu. |
2. |
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. |
Przedstawienie planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły. |
IX 2003 |
Plan rozwoju zawodowego. |
3. |
Aktualizacja wiadomości dotyczących zasad funkcjonowania, organizacji i zadań szkoły. |
Analiza dokumentacji: statut, regulaminy, plan pracy dydaktyczno-wychowawczy i opiekuńczy szkoły, wewnątrzszkolny system oceniania, podstawy programowe. |
IX 2003 |
|
4. |
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją ich podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. |
- uczestniczenie w posiedzeniach RP - praca przy tworzeniu i wdrażaniu planu wychowawczego szkoły - pełnienie funkcji wychowawcy klasowego - udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. - Współpraca z rodzicami |
W okresie stażu |
Protokół potwierdzenia |
5. |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. |
Gromadzenie dokumentów, scenariuszy, zaświadczeń, zdjęć. |
W okresie stażu |
|
6. |
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego za okres stażu. |
Opracowanie sprawozdania. |
VI 2006 |
Sprawozdanie |
7. |
Wstępna ocena własnych umiejętności. |
- skompletowanie i ocena wszelkich dokumentów dotyczących mojej pracy - autorefleksja - decyzja o przyjętej formie stażu |
IX 2003 |
|
8. |
Doskonalenie posiadanych umiejętności i zdobywanie dodatkowych kwalifikacji. |
Studiowanie literatury pedagogicznej. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnie do potrzeb moich i szkoły. Bliższe zapoznanie z metodami dramowymi- lektura książek „Drama na lekcjach języka polskiego” E. Ogłozy oraz „Drama w szkole podstawowej” A. Dziedzic i sporządzenie notatek. |
Cały okres stażu |
Zaświadczenia, świadectwa, potwierdzenia, notatki. |
9. |
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły. |
- Współpraca z nauczycielami przygotowującymi uroczystości szkolne. - Kompletowanie materiałów dotyczących twórczości patrona naszej szkoły H. Sienkiewicza, a także zbieranie, opracowywanie i udostępnianie materiałów do wykorzystania na lekcji lub w gazetce szkolnej. - Przeprowadzenie lekcji otwartej dla nauczycieli pt. „Porozumiewanie się w klasie szkolnej”. - Pełnienie funkcji opiekuna stażysty. - Współudział w opracowaniu testów kompetencji dla klas IV-VI. |
Okres stażu X 2003 IX 2003-VI 2004 Okres stażu |
Teczka z dokumentami Scenariusz Zaświadczenia Przykłady testów |
10. |
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole. |
Opieka nad uczniami redagującymi gazetkę szkolną „Szósteczka”. |
Okres stażu |
Egzemplarz gazetki |
11. |
Opanowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższanie jakości pracy szkoły. |
- Zwiększenie ilości ćwiczeń polegających na samodzielnym wyszukiwaniu informacji w słownikach i literaturze. Opracowywanie i wdrażanie sprawdzianów, testów, kartkówek z uwzględnieniem nauczania specjalnego. - Opracowanie przynajmniej jednego projektu lekcji z wykorzystaniem dramy. - Stosowanie aktywizujących metod nauczania. |
Okres stażu |
Dziennik lekcyjny, zeszyty uczniów Scenariusz lekcji Scenariusz lekcji |
12. |
Opracowanie i wdrażanie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. |
Objęcie opieką uczniów uzdolnionych i rozwijanie ich zainteresowań poprzez przygotowanie do udziału w konkursach recytatorskich. Zwiększenie motywacji do nauki poprzez zorganizowanie w klasach IV-VI konkursu na najładniej prowadzony zeszyt: - opracowanie regulaminu - przeprowadzenie konkursu, wystawka najlepszych prac. Przygotowanie uczniów do udziału w Międzyklasowym Konkursie Ortograficznym „Ortograficzna Corrida- cała szkołą w trosce o ortografię”. Opracowanie planu pracy wychowawcy klasowego zgodnie z programem wychowawczym szkoły i potrzebami wychowanków. Zapoznanie uczniów z przeszłością i tradycją naszych okolic oraz miejscowości związanych z historią Polski- wycieczki turystyczno-krajoznawcze. Zorganizowane Międzyszkolnego Konkursu Literackiego „Prawdy i wskazania życiowe zawarte w baśniach i legendach H. Sienkiewicza”. Wycieczka klas VI do Muzeum H. Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej. „Z wizytą u króla”- lekcje muzealne organizowane przez pracowników Zamku Królewskiego w Warszawie. |
Cały staż V 2004 Okres stażu IX 2003 Okres stażu V 2004 IV 2003 Okres stażu |
Zdjęcia Zeszyty uczniów, regulamin, zdjęcia Zdjęcia Ksero planu Zdjęcia, karty wycieczki Zdjęcia, regulamin konkursu Karta wycieczki Karta wycieczki |
13. |
Współpraca ze strukturami samorządowymi lub z innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowaniem w sprawach nieletnich. |
- Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną- kierowanie do poradni uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w nauce, podejrzeniem o dysleksję. - Kontynuacja współpracy z MOK w Mińsku Maz., przygotowanie uczniów do udziału w konkursach recytatorskich im. K. Makuszyńskiego, Warszawska Syrenka. - Udział w imprezach kulturalnych organizowanych przez MOK i Miejską Bibliotekę Publiczną w Mińsku Maz. |
Okres stażu Okres stażu |
Dokumentacja szkolna Zaświadczenia |
14. |
Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. |
- stworzenie listy adresów internetowych wykorzystanych w nauczaniu j. polskiego - sięganie po informacje do encyklopedii multimedialnej Internetu - kontynuowanie przygotowania bieżących materiałów w pracy dydaktyczno-wychowawczej np. materiały do lekcji |
Okres stażu Okres stażu Okres stażu |
Lista adresów Opracowanie krótkich instrukcji i opisu możliwości programów. Wypracowane materiały- przykłady /zdjęcie gazetek, testy itp./ |
15. |
Wspomaganie systemu wychowawczego szkoły. |
- Analiza programu wychowawczego szkoły. - Zebrania z rodzicami, spotkania indywidualne. - Zaprojektowanie i opracowanie klasowego programu „Radzenie sobie w trudnych sytuacjach”. - Kontynuowanie współpracy z pedagogiem szkolnym. - Samodzielne studiowanie czasopism poruszających problemy wychowawcze. |
Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu |
Notatki Wpis w dzienniku lekcyjnym. Sprawozdanie, scenariusz lekcji wychowawczej. Sprawozdanie |